14. februar 2013

Babyteppe


En god kollega skal bli mamma snart og i den anledning ønsket hun seg en liten elefant. Og det skal hun selvfølgelig få :) Jeg hadde også oppskrift på dette babyteppet, så dette blei en god mulighet til å prøve meg på å strikke det. Det var veldig gøy å strikke, fordi det bare er rett og vrang, så det gikk veldig fort (muligens fordi jeg manglet noe å gjøre mens jeg var sykemeldt...) Oppskriften fikk jeg av mamma, og hun hadde (som vanlig) funnet det i Norsk Ukeblad eller Hjemmet. Teppet er strikket i Drops merino ekstra fine, så det er kjempemykt, og forhåpentligvis også varmt :) Det er i underkant av 80 cm langt og 65 cm bredt. Nå er det bare å krysse fingrene og håpe at det faller i smak. Elefanten har jeg laget flere av, en av dem kan du se her, og flere bilder av andre varianter kommer senere.

- Janne

5 kommentarer:

  1. Både teppet og elefanten er nydelig! Strikker samme mønsteret som er brukt på teppet selv nå, riktignok bare en liten kjøkkenklut det jeg driver med da, men ;)

    Hvor kan man finne oppskriften på elefanten?
    Jeg har aldri heklet før, men moren min er 'proff' på det, så det er hjelp å få.

    SvarSlett
  2. Takk :) det blir nok en fin kjøkkenklut :)

    Jeg kjøpte en pakke med oppskrift og det som trengs av garn på en garn/hobbybutikk. For noen dager siden fant jeg dem i en annen garnbutikk. Garnet som er brukt heter candy, kanskje det også er mulig å finne på nett. Det finnes flere pakker med andre søte dyr også :)

    Kom gjerne med tilbakemelding på hvordan det går :)

    SvarSlett
  3. Hei! Så fint teppe og søt elefant! Jeg skulle gjerne hatt oppskriften på teppet. Er det mulig for deg å dele den, tror du?:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Takk for det.
      Oppskriften på teppet er her: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=16&lang=no

      Lykke til :)

      Slett
  4. Sånn teppe ønsker jeg meg til den nye leiligheten :D I en lys farge. Og stoort, slik at jeg kan ta deilige middagslurer unner det :D

    SvarSlett